ОБОВ'ЯЗКИ УЧНІВ
Загальні правила поведінки
- УЧЕНЬ ПРИХОДИТЬ В ШКОЛУ ЗА 15 ХВИЛИН ДО ПОЧАТКУ ЗАНЯТЬ.
- ДО ДЗВІНКА ЗАЙМАЄ СВОЄ РОБОЧЕ МІСЦЕ, ГОТУЄ ВСЕ НЕОБХІДНЕ НАВЧАЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ.
- ПРИХОДИТИ ДО ШКОЛИ НЕОБХІДНО В ЧИСТОМУ ТА ВИПРАСУВАНОМУ ОДЯЗІ, У ЧИСТОМУ ВЗУТТІ. ЗАЧІСКА ПОВИННА БУТИ ОХАЙНОЮ.
- НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ ПРИНОСИТИ ДО ШКОЛИ ТА НА ЇЇ ТЕРИТОРІЮ З БУДЬ – ЯКОЮ МЕТОЮ ТА ВИКОРИСТОВУВАТИ БУДЬ – ЯКИМ СПОСОБОМ ЗБРОЮ (НАВІТЬ ІГРАШКОВУ), ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ТА ВОГНЕНЕБЕЗПЕЧНІ РЕЧОВИНИ, ГОСТРІ ПРЕДМЕТИ, КАРТИ (ГРАЛЬНІ), АЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ, СИГАРЕТИ, ЖУВАЛЬНІ ГУМКИ, ЛІТЕРАТУРУ, АУДІО-, ВІДЕО, ТА СD – ПРОДУКЦІЮ АМОРАЛЬНОГО ЗМІСТУ.
- НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ ВИКОРИСТОВУВАННЯ ПЛЕЄРІВ ТА МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.
- ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВИКОРИСТАННЯ НЕПРИСТОЙНИХ ВИРАЗІВ І ЖЕСТІВ.
- НЕ МОЖНА БЕЗ ДОЗВОЛУ ПЕДАГОГІВ ЗАЛИШАТИ ТЕРИТОРІЮ ШКОЛИ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ. ПОКИНУТИ ШКОЛУ МОЖНА, ЛИШЕ ПІСЛЯ ПРЕД'ЯВЛЕННЯ ДОВІДКИ ВІД БАТЬКІВ, КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ.
- У РАЗІ ПРОПУСКУ ОДНОГО ДНЯ ЗАНЯТЬ, УЧЕНЬ У ПЕРШИЙ ЖЕ ДЕНЬ НАВЧАННЯ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ ПРЕД'ЯВИТИ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ ДОВІДКУ АБО ЗАПИСКУ ВІД БАТЬКІВ (ОСІБ, ЩО ЇХ ЗАМІНЯЮТЬ) ПРО ПРИЧИНУ ВІДСУТНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ. У РАЗІ ПРОПУСКУ БІЛЬШЕ ОДНОГО ДНЯ УЧЕНЬ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ ПРЕДСТАВИТИ ДОВІДКУ З МЕДИЧНОЇ УСТАНОВИ.
- УЧЕНЬ ШКОЛИ ПОВИНЕН ПРОЯВЛЯТИ ПОШАНУ ДО СТАРШИХ, ПІКЛУВАТИСЯ ПРО МОЛОДШИХ.
- ПОЗА ШКОЛОЮ ПОВОДЯТЬСЯ СКРІЗЬ І УСЮДИ ТАК, ЩОБ НЕ ПРИНИЗИТИ СВОЮ ЧЕСТЬ І ГІДНІСТЬ, НЕ ЗАПЛЯМУВАТИ ДОБРЕ ІМ'Я ШКОЛИ.
- УЧНІ БЕРЕЖУТЬ МАЙНО ШКОЛИ, АКУРАТНО СТАВЛЯТЬСЯ ЯК ДО СВОГО, ТАК І ДО ЧУЖОГО МАЙНА, ДОТРИМУЮТЬСЯ ЧИСТОТИ І ПОРЯДКУ НА ТЕРИТОРІЇ ШКОЛИ .
- ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ, ОДЯГ І ІНШІ РЕЧІ, ЩО ЗНАХОДЯТЬСЯ НА ТЕРИТОРІЇ ШКОЛИ, НАЛЕЖАТЬ ЇХ ВЛАСНИКАМ. ДО УЧНІВ, ЯКІ ПРИВЛАСНИЛИ ЧУЖІ РЕЧІ, ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ДИСЦИПЛІНАРНІ СТЯГНЕННЯ. У РАЗІ СПРИЧИНЕННЯ ЗБИТКУ ЧУЖОМУ МАЙНУ, БАТЬКИ УЧНІВ, ЯКІ ЗАПОДІЯЛИ ЗБИТОК, НЕСУТЬ МАТЕРІАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
- РЕЧІ, ЯКІ ЗНАЙШЛИ УЧНІ (ВТРАЧЕНІ АБО ЗАБУТІ, НА ЇХ ДУМКУ), НАЛЕЖИТЬ ЗДАТИ ЧЕРГОВОМУ.
- ФІЗИЧНА КОНФРОНТАЦІЯ, ЗАЛЯКУВАННЯ І ЗНУЩАННЯ Є НЕПРИПУСТИМИМИ ФОРМАМИ ПОВЕДІНКИ.
- УЧЕНЬ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ ВИКОНУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ В ТЕРМІНИ, ВСТАНОВЛЕНІ ШКІЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ.
- УЧНІ ПОВИННІ ОХАЙНО ВЕСТИ ЩОДЕННИК І ДАВАТИ ЙОГО ВЧИТЕЛЮ БЕЗ БУДЬ-ЯКИХ ЗАПЕРЕЧЕНЬ.
- УЧЕНЬ ПОВИНЕН ДБАЙЛИВО СТАВИТИСЯ ДО СВОЇХ ПІДРУЧНИКІВ ТА ЗОШИТІВ.
- ЩОДНЯ ВЕСТИ ЗАПИС ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ В ЩОДЕННИКУ.
- ПРИНОСИТИ НА ЗАНЯТТЯ ВСІ НЕОБХІДНІ ПІДРУЧНИКИ, ЗОШИТИ, ІНСТРУМЕНТИ І ПИСЬМОВЕ ПРИЛАДДЯ.
Поведінка на уроках:
- ПІД ЧАС УРОКУ НЕ МОЖНА ШУМІТИ, ВІДВОЛІКАТИСЯ САМОМУ І ВІДВОЛІКАТИ ІНШИХ ТОВАРИШІВ ВІД ЗАНЯТЬ РОЗМОВАМИ, ІГРАМИ І ІНШИМИ СПРАВАМИ, ЩО НЕ СТОСУЮТЬСЯ УРОКУ.
- ЯКЩО ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ УЧНЮ НЕОБХІДНО ВИЙТИ З КЛАСУ, ТО ВІН ПОВИНЕН ПОПРОСИТИ ДОЗВОЛУ У ВЧИТЕЛЯ.
- ЯКЩО УЧЕНЬ ХОЧЕ ПОСТАВИТИ ПИТАННЯ ВЧИТЕЛЕВІ АБО ВІДПОВІСТИ НА ПИТАННЯ ВЧИТЕЛЯ, ВІН ПІДНІМАЄ РУКУ.
- ПІД ЧАС УРОКУ УЧЕНЬ МАЄ ПРАВО СТАВИТИ ПИТАННЯ ВЧИТЕЛЕВІ, ЯКЩО НЕ ЗРОЗУМІВ МАТЕРІАЛ ПІД ЧАС ПОЯСНЕННЯ.
- УЧЕНЬ МАЄ ПРАВО В КОРЕКТНІЙ ФОРМІ ОБСТОЮВАТИ СВІЙ ПОГЛЯД І СВОЇ ПЕРЕКОНАННЯ ПРИ ОБГОВОРЕННІ РІЗНИХ СПІРНИХ І НЕОДНОЗНАЧНИХ ПИТАНЬ.
Поведінка учнів до початку, на перервах і після закінчення уроків
ПІД ЧАС ПЕРЕРВИ УЧЕНЬ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:
- ПІДТРИМУВАТИ ЧИСТОТУ І ПОРЯДОК НА СВОЄМУ РОБОЧОМУ МІСЦІ;
- ПІДКОРЯТИСЯ ВИМОГАМ ЧЕРГОВОГО КООРДИНАТОРА ПО ПОВЕРХУ.
- ЧАС ПЕРЕРВИ - ОСОБИСТИЙ ЧАС КОЖНОГО УЧНЯ. ВІН МОЖЕ ЙОГО ПРОВОДИТИ ПО СВОЄМУ РОЗУМІННЮ, ПРОТЕ, НЕ ПОВИНЕН ЗАВАЖАТИ ІНШИМ.
- ПІД ЧАС ПЕРЕРВИ УЧНІ МОЖУТЬ ВІЛЬНО ПЕРЕМІЩАТИСЯ ПО ШКОЛІ, ОКРІМ ТИХ МІСЦЬ, ДЕ ЇМ ЗАБОРОНЕНО ЗНАХОДИТИСЯ В ЦІЛЯХ БЕЗПЕКИ (ГОРИЩЕ, ПІДВАЛ).
- ПІД ЧАС ПЕРЕРВ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ БІГАТИ ПО СХОДАХ, ПОБЛИЗУ ВІКОННИХ ОТВОРІВ І В ІНШИХ МІСЦЯХ, НЕ ПРИСТОСОВАНИХ ДЛЯ ІГОР.
- ПІД ЧАС ПЕРЕРВ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ШТОВХАТИ ОДИН ОДНОГО, КИДАТИСЯ ПРЕДМЕТАМИ І ЗАСТОСОВУВАТИ ФІЗИЧНУ СИЛУ.
- У ШКОЛІ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ТЮТЮНОПАЛІННЯ.
- КАТЕГОРИЧНО НЕ МОЖНА САМОВІЛЬНО РОЗКРИВАТИ ВІКНА, СИДІТИ НА ПІДВІКОННЯХ.
- НА ПЕРЕРВАХ ШКОЛЯРІ МОЖУТЬ ЗВЕРНУТИСЯ ДО СВОГО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА, ЧЕРГОВОГО ЗА ДОПОМОГОЮ, ЯКЩО ПРОТИ НИХ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ ПРОТИПРАВНІ ДІЇ.
Поведінка учнів в їдальні
- ПІД ЧАС ЇЖІ В ЇДАЛЬНІ НАЛЕЖИТЬ ДОТРИМУВАТИСЯ ХОРОШИХ МАНЕР І ПОВОДИТИСЯ ПРИСТОЙНО.
- УЧНІ ПОВИННІ ШАНОБЛИВО СТАВИТИСЬ ДО ПРАЦІВНИКІВ ЇДАЛЬНІ.
- УЧНІ ПРИХОДЯТЬ В ЇДАЛЬНЮ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКУ, ДОТРИМУЮТЬСЯ ЧЕРГИ ПРИ ОТРИМАННІ ЇЖІ.
- РОЗМОВЛЯТИ ПІД ЧАС ЇЖІ СЛІД НЕГОЛОСНО, ЩОБ НЕ ТУРБУВАТИ ТИХ, ХТО ЇСТЬ ПОРЯД.
- ВЖИВАТИ ЇЖУ І НАПОЇ, ПРИДБАНІ ТІЛЬКИ В ЇДАЛЬНІ.
- УЧНІ ПРИБИРАЮТЬ СТІЛ ПІСЛЯ ВЖИВАННЯ ЇЖІ.
- УЧНІ ДБАЙЛИВО СТАВЛЯТЬСЯ ДО МАЙНА ШКІЛЬНОЇ ЇДАЛЬНІ.
- УЧЕНЬ МАЄ ПРАВО КУПИТИ В ШКІЛЬНОМУ БУФЕТІ ВИПІЧКУ, СОКИ АБО ІНШІ ПРОДУКТИ.
- ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ПРИХОДИТИ В ЇДАЛЬНЮ У ВЕРХНЬОМУ ОДЯЗІ.
- ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВИНОСИТИ З ЇДАЛЬНІ ЇЖУ.
Рекомендації до зовнішнього вигляду учнів
- У ШКОЛУ УЧНІ ПОВИННІ ПРИХОДИТИ В ОДЯЗІ ДІЛОВОГО СТИЛЮ.
- ОДЯГ ПОВИНЕН ВІДПОВІДАТИ ЗРОСТУ, ВИРАЖАТИ ПОШАНУ ГОСПОДАРЯ ДО САМОГО СЕБЕ І СУСПІЛЬСТВА.
- РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ НЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ КОСМЕТИКУ І НЕ НОСИТИ БАГАТО ПРИКРАС НА ЗАНЯТТЯ.
- СПОРТИВНИЙ ОДЯГ, ПРИЗНАЧЕНИЙ ДЛЯ УРОКІВ ФІЗКУЛЬТУРИ, НА ІНШИХ УРОКАХ НЕДОРЕЧНИЙ.
- ЗНАХОДИТИСЯ В ШКОЛІ У ВЕРХНЬОМУ ОДЯЗІ БЕЗ ОСОБЛИВИХ НА ТЕ ПРИЧИН НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ.
- НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ДІТИ ПОВИННІ МАТИ РОБОЧУ ФОРМУ.
- НА УРОЧИСТІ ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ УЧНІ ПРИХОДЯТЬ У СВЯТКОВІЙ ФОРМІ.
Учні мають право на:
- ВІЛЬНЕ ВИРАЖЕННЯ ВЛАСНИХ ПОГЛЯДІВ, ПЕРЕКОНАНЬ І ДУМОК.
- СВОБОДУ ОТРИМАННЯ ІНФОРМАЦІЇ.
- СВОБОДУ ДУМКИ, СОВІСТІ І РЕЛІГІЇ.
- НА ШАНУ ЛЮДСЬКОЇ ГІДНОСТІ.
- ЗДОБУТТЯ БЕЗКОШТОВНОЇ ОСВІТИ ВІДПОВІДНО ДО ДЕРЖАВНИХ ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ, РОЗВИТОК СВОЄЇ ОСОБИ, СВОЇХ ТАЛАНТІВ, РОЗУМОВИХ І ФІЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ.
- НАВЧАННЯ В РАМКАХ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ ЗА ІНДИВІДУАЛЬНИМ НАВЧАЛЬНИМ ПЛАНОМ В ПОРЯДКУ, ВИЗНАЧЕНОМУ СТАТУТОМ ШКОЛИ.
- ОЦІНКУ ЗНАНЬ І УМІНЬ НАВЧАННЯ, ОТРИМАННЯ ОЦІНКИ ПО КОЖНОМУ ПРЕДМЕТУ, ВІДПОВІДНО ДО СВОЇХ ЗНАНЬ І УМІНЬ.
- БРАТИ УЧАСТЬ У КУЛЬТУРНОМУ ЖИТТІ ШКОЛИ, В ЗАХОДАХ.
- ВІДПОЧИНОК НА ПЕРЕРВАХ МІЖ УРОКАМИ І В КАНІКУЛЯРНИЙ ЧАС, ВІДСУТНІСТЬ ЗАВДАННЯ НА КАНІКУЛИ ДЛЯ УЧНІВ (ОКРІМ ЧИТАННЯ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ).
- УЧАСТЬ В УПРАВЛІННІ ШКОЛОЮ В ПОРЯДКУ, ВИЗНАЧУВАНОМУ СТАТУТОМ ШКОЛИ.
- ПІЛЬГИ І МАТЕРІАЛЬНУ ДОПОМОГУ ВІДПОВІДНО ДО ДІЮЧИХ НОРМ.
- ПЕРЕХІД ДО ІНШОЇ ОСВІТНЬОЇ УСТАНОВИ, ЩО РЕАЛІЗУЄ ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ ВІДПОВІДНОГО РІВНЯ.
- СТВОРЕННЯ РІЗНИХ СУСПІЛЬНИХ ОБ'ЄДНАНЬ, ЯКЩО ВОНИ НЕ СУПЕРЕЧАТЬ СТАТУТУ ШКОЛИ.
- ВІДКРИТИЙ ВИСЛІВ СВОЄЇ ДУМКИ ПРО ЯКІСТЬ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.
- ВНЕСЕННЯ ПРОПОЗИЦІЙ ПРО ЗМІНИ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ В ЗАТВЕРДЖЕНОМУ ПОРЯДКУ.
- ВИКОРИСТАННЯ ДЛЯ ВИСТУПІВ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ШКОЛИ, ВИДАННЯ ГАЗЕТ, РУКОПИСНИХ ЖУРНАЛІВ.
- ПРАВО ЗНАТИ ПРО ОДЕРЖАНІ ОЦІНКИ, ЯК ЗА УСНІ, ТАК І ЗА ПИСЬМОВІ РОБОТИ.
- ПРАВО НА КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ ПОВІДОМЛЕННЯ ОЦІНКИ ЗА СВОЮ ВІДПОВІДЬ АБО ПИСЬМОВУ РОБОТУ.
- ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ДИТИНИ ОХОРОНЯЮТЬСЯ КОНВЕНЦІЄЮ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ, ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ.
Коментарi