Анотаціята рекомендації по використанню сенсорної кімнати
Сенсорна кімната (в літературі зустрічаються і інші назви: Кімната психологічного розвантаження, Кімната релаксації, Кімната «Снузлін», Мультисенсорна кімната) це приміщення, обладнане за стандартним або індивідуальним проєктом, де дитина, перебуваючи в безпечній, комфортній обстановці, наповненій різноманітними стимулами, самостійно або із супроводом спеціаліста досліджує оточуюче середовище. Сенсорна кімната (СК) є потужним інструментом для розширення і розвитку світогляду, сенсорного і пізнавального розвитку, нормалізації психічного стану, проведення психологічних занять і консультацій.
Умовно обладнання СК розділяютьна два функціональні блоки:
Релаксаційний – у нього входять м’які покриття, пуфики і подушечки, мати на підлозі, сухий басейн з безпечними дзеркалами, прилади, що створюють розсіяне світло, мобайли (підвішені рухомі конструкції, іграшки), установка для ароматерапії та бібліотека релаксаційної музики.
Активаційний – у нього входить все обладнання з світлооптичними та звуковими ефектами, сенсорні панелі для рук і ніг, масажні м’ячики, мобайли (підвішені рухомі конструкції, іграшки) і сухий басейн.
Яскраві світлооптичні ефекти приваблюють, стимулюють і підтримують увагу, створюють радісну атмосферу свята. Використання обладнання цього блоку СК спрямовано на стимуляцію дослідницького інтересу та рухової активності.
Сенсорна кімната – це організоване особливим чином навколишнє середовище, що складається з великої кількості різного виду стимуляторів, котрі впливають на органи зору, слуху, нюху, тактильні та вестибулярні рецептори. Сенсорна кімната використовується для розв’язання наступних завдань:
навчання на основі сенсорної стимуляції;
- психотерапія;
- соціальна адаптація ;
- зняття м’язової і психоемоційної напруги, досягнення стану релаксації і душевної рівноваги;
- активація різних функцій центральної нервової системи за рахунок створення збагаченого мультисенсорного середовища;
- стимуляція ослаблених сенсорних функцій (зору, слуху, тактильних відчуттів і т.д.);
- розвиток рухових функцій;
- створення позитивного емоційного фону, підвищення мотивації до навчання ;
- педагогічної корекції дітей ;
- проведення корекційних занять з дітьми, що мають різні сенсомоторні порушення ;
- корекції ігрової діяльності;
- для розв’язання шкільних проблем.
В сенсорній кімнаті за допомогою різних елементів створюється відчуття комфорту і безпеки. Це сприяє швидкому встановленню теплого контакту між спеціалістом та пацієнтом. Спокійна кольорова гама обстановки, м’яке світло, приємні аромати, тиха ніжна музика – все це створює відчуття спокою, умиротворення. Створені умови не лише дають приємні відчуття, але й використовуються для терапії. Недарма сенсорну кімнату називають «кімната-лікар». Перебування в сенсорній кімнаті сприяє:
- покращенню емоційного стану;
- зниженню неспокою та агресивності;
- зняттю нервового збудження і тривожності;
- нормалізації сну;
- активізації мозкової діяльності;
- прискоренню відновних процесів після захворювань.
Коментарi